Tvoříme e-shopy
Novinky

Case study - Jak jsme posílili výkon oficiálního e-shopu AC Sparta Praha?

27. 06. 2024 3 minut Case study

Posílení serverů a monitoringu e-shopů je často nezbytné. Zejména při zvýšené návštěvnosti, jako je během období Black Friday a Vánoc, kdy automaticky dohled nad e-shopy zvyšujeme, abychom se vyhnuli výpadkům. Avšak i mimo toto období může nastat situace, kdy klient potřebuje monitoring posílit, jako tomu bylo v květnu u fnshp.cz.

Sdílet



Case study - Jak jsme posílili výkon oficiálního e-shopu AC Sparta Praha?

JAK TO PROBÍHALO?

Vše proběhlo v období, kdy se Sparta Praha chystala hrát o mistrovský titul a vyhrát MOL Cup. Při výhře se předpokládal zvýšený nápor fanoušků na e-shopu fnshp.cz, kteří by si chtěli zakoupit speciální fanouškovskou kolekci a tak bylo třeba pojistit bezproblémový provoz.

VE SPOLUPRÁCI S KLIENTEM A NAŠÍ ZÁKAZNICKOU PÉČÍ JSME V DANÉ OBDOBÍ:

  1. Zdvojnásobili počet serverů pro zpracování požadavků návštěvníků
  2. Nasadili jsme kombinaci standardního a speciálního monitoringu
  3. Zavedli jsme mimořádnou víkendovou zákaznickou podporu s fyzickým dohledem vývojářů s možností jejich přímého kontaktování klientem
  4. Díky tzv. proaktivnímu monitoringu jsme mohli v případě nestandardního chování posílit výkon a v případě výpadku kontaktovat klienta dříve, než by sám zjistit, že k problému došlo

JAK TO DOPADLO?

Během monitorovaného období byl provoz e-shopu i přes nadstandardní zátěž bez výpadku s dostupností 99,99%. Po spuštění kolekcí došlo během 2-3 hodin k 12ti násobnému nárůstu objednávek, oproti standardnímu provozu a celkem se jednalo o cca 1800 objednávek. Průměrná doba odezvy, tj. jak dlouho klient čekal než se načetla stránka, byla kolem 500ms a aplikace ani serverová infrastruktura nevykazovala po celou dobu dohledu žádné mimořádné chování.