Tvoříme e-shopy
Novinky

Vliv Google Tag Manageru na rychlost Vašeho e-shopu

14. 11. 2023 5 minut

Ve WPJ se dlouhodobě snažíme, aby naše weby byly co nejrychlejší a Vaši zákazníci co nejspokojenější. Rychlost webu ovlivňuje mnoho faktorů a jedním z nich je i načítání skriptů služeb třetích stran, které vkládáme právě přes Google Tag Manager.

Sdílet



Vliv Google Tag Manageru na rychlost Vašeho e-shopu

KÓDY TŘETÍCH STRAN

Dle testování Juliuse Fedoroviciuse může 8 tagů zpomalit načítání webu o 3 - 10 sekund v závislosti na používaném zařízení a rychlosti připojení. Tyto kódy služeb třetích stran jsou například Google Analytics, Facebook pixel a další. Na web je můžeme vložit buď přímo a nebo skrze Google Tag Manager. Přímá integrace je nejen z hlediska rychlosti tou nejhorší možností, a proto doporučujeme k tomuto účelu využít GTM.

JE PROBLÉMEM SAMOTNÝ GOOGLE TAG MANAGER?

Často se hovoří o tom, že Google Tag Manager sám o sobě zpomaluje web. Není to však samotný GTM, ale scripty do něj vložené. Ke GTM by se tedy nemělo přistupovat tak, že tam můžeme dát cokoli a očekávat, že to nebude mít dopad na rychlost našeho webu. Naopak by se vkládání tagů do GTM a nastavení jejich spouštění měla věnovat zvýšená pozornost.

JAK ZMĚŘIT PŘESNOU RYCHLOST WPJSHOPU BEZ VLIVU GTM?

Díky našim vývojářům konečně dokážeme pro účel měření GTM vypnout a zjistit rychlost e-shopu bez marketingových scriptů. Na stránce PageSpeed Insights si můžete změřit rychlost webu s GTM a bez GTM, tím, že za URL Vašeho webu vložíte parametr: ?skip_gtm 

 Výsledek měření Vám ukáže výkon webu bez načítání GTM, to pak můžete porovnat se standardním výsledkem měření a hned uvidíte, jaký dopad má GTM na výkon e-shopu. 

JAK TEDY S GTM PRACOVAT A NESNIŽOVAT VÝRAZNĚ RYCHLOST WEBU?

Správným nastavením GTM pak dokážeme i negativní dopad na rychlost webu snížit. Je více možností, jak se pokusit výkon webu skrze GTM zvýšit:

  • spouštět tagy jen na nezbytných stránkách
  • pouštět jen aktivně používané tagy, dlouhodobě nepoužívané mazat, nenechat je pauznuté
  • nastavit trigger, který bude spouštět tagy až po tom, co dojde k načtení ostatních komponent stránky
  • přenést měření do server-side GTM

Pokud byste chtěli s optimalizací Vašeho GTM pomoci a nebo Vám není něco jasné, kluci z analytického oddělení Vám rádi poradí.