Tvoříme e-shopy
Novinky

Ovečkárna se umístila na 3. místě na WebTop100

29. 11. 2022 5 minut

Letos se konal již 16. ročník soutěže WebTop100 a WPJ bylo jeho součástí. S naším e-shopem Ovečkárna jsme se přihlásili do kategorie E-commerce velký B2C projekt, kde jsme se umístili na skvělém bronzovém místě.

Sdílet



Ovečkárna se umístila na 3. místě na WebTop100

KRITÉRIA

Mezi 4 hodnocená kritéria patřila Inovativnost řešení, Plnění byznys cílů, Komfort ve výběru služeb a Uživatelská přívětivost, kde jsme celkově získali 80 %. Tento výsledek nám zajistil 3. místo a my se historicky poprvé objevili na stupni vítězů.

Nejlépe hodnocené kritérium byla Uživatelská přívětivost, kde jsme získali 100 %. Ovečkárna si na zákaznickém servisu zakládá, a tak jsme rádi, že získali plné skóre právě u tohoto kritéria. Mezi hlavní prvky, které mají vliv na spokojenost zákazníka Ovečkárny, jsou vlastní produktové fotografie a videa na e-shopu, které usnadňují výběr zboží. Pravidelné články na blogu s relevantním obsahem, online i offline katalog, výběr z vícero možností dopravy i platby, zákaznická podpora na telefonu, vrácení zboží zdarma a nebo expresní doručení následující den do 12 hod, to vše jsou faktory, které zvyšují celkovou spokojenost zákazníka.

Od roku 2014, kdy se Ovečkárna více zaměřila na online prodej, roste každým rokem ve více směrech. Rodinný tým se rozrostl na 30 lidí a z jedné kanceláře o 30 m² se přesunuli do 5 000 m². Jejich huňaté produkty si už dávno nekoupíte pouze online. Můžete si je prohlédnout na prodejně ve Zlíně a v plánu je i prodejna v Praze. Pozadu nezůstávají ani tržby Ovečkárny, které meziročně stoupají a jsou pravidelně v nadplánu.

WebTop100 Hodnocení Ovečkárna

MILNÍKY OVEČKÁRNY V ROCE 2022

Letošní rok je pro Ovečkárnu průlomový na více frontách. Aktuální úspěšnost na českém trhu podpořila zimní televizní reklama na jejich „bééézvadný e-shop, ale i redesign, který jsme nasadili koncem září. 

Dalším milníkem byl vstup na německý trh, který proběhl na jaře. Za uplynulých 7 měsíců si Ovečkárna v Německu získala své zákazníky a stoupá na popularitě. „Za prvních 30 dní jsme měli ø 3,6 objednávek/den a v říjnu to bylo ø 68 objednávek/den. S tím se zvýšila i průměrná cena objednávek, která v prvním měsíci byla 704 Kč, za říjen jsme na 1 180 Kč. Celkově jsme v Německu utržili 7,39 mil. Kč, píše Martin Bernátek na svém LinkedIn.

Ovečkárna Německo

JEDINEČNOST NĚMECKÉHO TRHU

To, v čem se německý trh oproti českému výrazně liší, je popularita platební metody PayPal, kterou jsme na německou verzi e-shopu přidávali po prvním měsíci fungování. Dalším rozdílem je popularita dopravní služby DHL, kterou v České republice nabízí málo který e-shop. V Německu ji však v případě Ovečkárny využívá většina zákazníků, jelikož 96,4 % prozatím uskutečněných objednávek bylo doručeno právě díky přepravní službě DHL.

Úspěšnost Ovečkárny v Německu potvrzuje i poměr uskutečněných objednávek a vratek a reklamací. Z celkového počtu 6 448 objednávek se vrátilo, nebo bylo reklamováno, pouze 9 % z nich.


MÁTE ZÁJEM O WPJSHOP?

Chcete nahlédnout do efektivní administrace wpjshopu a dozvědět se o dalších funkcích platformy? Kontaktujte nás, rádi vám pošleme demo e-shopu.