Stavte se za námi na Reshoper 2025
20. 06. 2025 2 minuty
19. 05. 2025 7 minut Zákazníci Aktuálně
S klientem Kupkolo.cz nás pojí dlouholetá spolupráce trvající přes 20 let. Byli jsme s nimi na startu jejich působení na trhu a s hrdostí sledujeme, jak se z malé firmy vypracovali k významnému hráči s ročním obratem 300 milionů korun. Letos přišel čas na další kapitolu spolupráce a to rozsáhlý redesign e-shopu, který klade důraz na moderní technologie, ale i na změny designu a návrat oblíbeného maskota.
Redesign e-shopu Kupkolo.cz nebyl jen o vizuální obměně, ale o komplexním promyšlení potřeb stávajících i nových zákazníků. Kupkolo se může pyšnit velkou základnou loajálních a opakovaně nakupujících klientů. Tato skutečnost hrála klíčovou roli při návrhu nové grafiky. Bylo velmi důležité zachovat základní koncept a umístění obsahu, na který jsou uživatelé zvyklí a i přes výraznou vizuální proměnu zajistit plynulý přechod na nový design.
Jedním z hlavních cílů redesignu bylo také zlepšení uživatelské zkušenosti na mobilních zařízeních. Nová grafika proto klade velký důraz na responzivitu a intuitivní ovládání na všech typech zařízení. Designéři se také zaměřili na modernizaci oblíbeného maskota z historie – Kupkoláčka. Ten nyní sjednocuje vizuální komunikaci napříč e-shopem i kampaněmi a objevuje se v různých podobách pro celoroční využití.
Redesign nepřinesl pouze svěží vzhled a vylepšenou uživatelskou zkušenost, ale posunul platformu na zcela novou úroveň s množstvím nových funkcionalit pro administrátory. Zásadní změny se odehrály "za oponou", kde většina prvků e-shopu získala plnou editovatelnost. Highlight projektu je kompletně editovatelná úvodní stránka, kde si administrátoři nyní mohou bez nutnosti zásahu front-end vývojářů libovolně měnit rozložení a obsah úvodní stránky.
Nový e-shop plně využívá nejmodernější funkce platformy wpjshop, včetně štítků, autopilota nebo recommenders. Nechybí ani moderní možnosti přihlašování zákazníků pomocí sociálních sítí, Apple a Seznamu. Spojení těchto technologických inovací s efektivní expedicí a zákaznickým servisem vytváří z Kupkola špičkový e-shop.
Před samotným redesignem proběhla důkladná analytická fáze, která definovala klíčové cíle projektu. Naším cílem byla modernizace webu se zaměřením na zlepšení mobilní verze a udržení vysokého konverzního poměru. Po několika měsících od spuštění nové verze lze konstatovat: mise byla úspěšně splněna.
E-shop Kupkolo.cz měl před plánovaným redesignem velmi dobrý konverzní poměr (3,65 %) a silnou komunitu vracejících se zákazníků. Cílem bylo vylepšit web tak, aby:
Při redesignu bylo klíčové „nezabít to, co funguje“.
Zvolili jsme komplexní analytický přístup, který kombinoval:
Zaměřili jsme se na:
Metrika | Změna |
---|---|
Konverzní poměr | +7,5 % (0,25 P.B.) |
Průměrná hodnota nákupu | +16,5 % |
Doba na stránce | +17,7 % |
Poměr prohlédnutí při 1. návštěvě | +10,5 % (9 P.B.) |
Počet registrací | +11,8 % |
Míra zapojení | +4,2 % |
Tržby | +2,5 % |
Klientovi jsme zároveň implementovali serverové měření a nastavili měření pro reklamy na platformě Meta přes FB CAPU. Po nasazení integrace došlo k:
Důkladná analytika před redesignem a během něho vedla ke zlepšení klíčových obchodních metrik a posílení uživatelského zážitku. Redesign webu Kupkolo.cz přinesl jasně měřitelnou hodnotu a investice do analytiky a postupů založených na datech se klientovi výrazně vyplatila.