Tvoříme e-shopy
Novinky

Kupkolo - Cesta z nuly na 300 milionů Kč a nejnovější redesign

19. 05. 2025 7 minut Zákazníci Aktuálně

S klientem Kupkolo.cz nás pojí dlouholetá spolupráce trvající přes 20 let. Byli jsme s nimi na startu jejich působení na trhu a s hrdostí sledujeme, jak se z malé firmy vypracovali k významnému hráči s ročním obratem 300 milionů korun. Letos přišel čas na další kapitolu spolupráce a to rozsáhlý redesign e-shopu, který klade důraz na moderní technologie, ale i na změny designu a návrat oblíbeného maskota.

Sdílet



Kupkolo - Cesta z nuly na 300 milionů Kč a nejnovější redesign

DŮRAZ NA UŽIVATELSKOU ZKUŠENOST A KUPKOLÁČEK

Redesign e-shopu Kupkolo.cz nebyl jen o vizuální obměně, ale o komplexním promyšlení potřeb stávajících i nových zákazníků. Kupkolo se může pyšnit velkou základnou loajálních a opakovaně nakupujících klientů. Tato skutečnost hrála klíčovou roli při návrhu nové grafiky. Bylo velmi důležité zachovat základní koncept a umístění obsahu, na který jsou uživatelé zvyklí a i přes výraznou vizuální proměnu zajistit plynulý přechod na nový design.

Jedním z hlavních cílů redesignu bylo také zlepšení uživatelské zkušenosti na mobilních zařízeních. Nová grafika proto klade velký důraz na responzivitu a intuitivní ovládání na všech typech zařízení. Designéři se také zaměřili na modernizaci oblíbeného maskota z historie – Kupkoláčka. Ten nyní sjednocuje vizuální komunikaci napříč e-shopem i kampaněmi a objevuje se v různých podobách pro celoroční využití.

Kupkolo.cz - Redesign e-shopu

ZMĚNY ZA OPONOU A NOVÉ MOŽNOSTI

Redesign nepřinesl pouze svěží vzhled a vylepšenou uživatelskou zkušenost, ale posunul platformu na zcela novou úroveň s množstvím nových funkcionalit pro administrátory. Zásadní změny se odehrály "za oponou", kde většina prvků e-shopu získala plnou editovatelnost. Highlight projektu je kompletně editovatelná úvodní stránka, kde si administrátoři nyní mohou bez nutnosti zásahu front-end vývojářů libovolně měnit rozložení a obsah úvodní stránky.

Nový e-shop plně využívá nejmodernější funkce platformy wpjshop, včetně štítků, autopilota nebo recommenders. Nechybí ani moderní možnosti přihlašování zákazníků pomocí sociálních sítí, Apple a Seznamu. Spojení těchto technologických inovací s efektivní expedicí a zákaznickým servisem vytváří z Kupkola špičkový e-shop.

Kupkolo.cz - Redesign e-shopu

POCTIVÁ ANALYTIKA SE VYPLÁCÍ

Před samotným redesignem proběhla důkladná analytická fáze, která definovala klíčové cíle projektu. Naším cílem byla modernizace webu se zaměřením na zlepšení mobilní verze a udržení vysokého konverzního poměru. Po několika měsících od spuštění nové verze lze konstatovat: mise byla úspěšně splněna.

Zadání a výzva

E-shop Kupkolo.cz měl před plánovaným redesignem velmi dobrý konverzní poměr (3,65 %) a silnou komunitu vracejících se zákazníků. Cílem bylo vylepšit web tak, aby:

  • Byl přívětivější pro nové uživatele, zejména mladší 35 let
  • Fungoval lépe na mobilních zařízeních
  • Zachoval svou obchodní výkonnost

Při redesignu bylo klíčové „nezabít to, co funguje“.

Použitá metodologie

Zvolili jsme komplexní analytický přístup, který kombinoval:

  • Kvantitativní data z analytických nástrojů Google Analytics 4 (návštěvnická data, průchodnost webem), Microsoft Clarity (analýza heatmap, scrollmap, záznamů chování)
  • Kvalitativní poznatky z uživatelského testování

Zaměřili jsme se na:

  • Procházení webem dle zařízení (desktop/mobil)
  • Chování nových vs. vracejících se uživatelů
  • Místa frustrace (rage/dead clicky)
  • Srozumitelnost informací o nákupu, servisu a důležitých funkcí

Klíčové problémy

  • Web měl problém prodávat novým uživatelům
  • Spodní části stránek byly nefunkční (bannery, CTA)
  • Nefunkční filtrace a nekvalitní výsledky vyhledávání
  • Nedostatky v mobilní verzi (chybějící profil, sekundární menu)
  • Web byl nepřívětivý pro začátečníky a čtvrtina lidí opustila web bez otevření detailu produktu

Hlavní přínosy redesignu

Kupkolo.cz - Redesign e-shopu
MetrikaZměna
Konverzní poměr+7,5 % (0,25 P.B.)
Průměrná hodnota nákupu+16,5 %
Doba na stránce+17,7 %
Poměr prohlédnutí při 1. návštěvě+10,5 % (9 P.B.)
Počet registrací+11,8 %
Míra zapojení+4,2 %
Tržby+2,5 %

Bonus: Facebook Conversion API (FB CAPI)

Klientovi jsme zároveň implementovali serverové měření a nastavili měření pro reklamy na platformě Meta přes FB CAPU. Po nasazení integrace došlo k:

  • Zvýšení konverzního poměru o 72 % (2,6 P.B.)
  • Zvýšení tržeb o 24,85 %
  • Zvýšení objemu dat: Naměřených konverzí o 45 %, počtu přidání do košíku o 190 % oproti standardnímu měření.

Shrnutí

Důkladná analytika před redesignem a během něho vedla ke zlepšení klíčových obchodních metrik a posílení uživatelského zážitku. Redesign webu Kupkolo.cz přinesl jasně měřitelnou hodnotu a investice do analytiky a postupů založených na datech se klientovi výrazně vyplatila.