Co jsme si přivezli z Reshoperu 2020?

03. 02. 2020

Reshoper 2020

Protože si nenecháme ujít žádnou novinku z online světa, vydali jsme se na výstavu a konferenci RESHOPER do Prahy. Konference se týká e-shopů a všeho důležitého, co se s nimi pojí, tedy nejen e-shopových řešení a novinek pro jejich provozovatele. Velký prostor dostávají také implementace různých doplňujících služeb – dopravců, obalových materiálů, e-mailingových nástrojů či programů pro zákaznickou podporu. 

Pro nás a potažmo i vás, naše klienty, byla velice důležitá zejména konferenční část, kde probíhaly zajímavé přednášky na aktuální témata, která mohou každý e-shop posunout dál.

 

V přednášce o Instagramu Jindřich Fáborský a Kristína Šuvadová shrnuli postřehy z aplikace:

– ruší se IGTV,

– cílem profilů je zábava i edukace,

– průměrně je dobré zveřejňovat alespoň 1 příspěvek týdně, důležitý je relevantní obsah, který pobaví i vzdělává,

– větší dosah mají videa, případně stories, kde jsou přidané ankety, smajlíci či jiná ozvláštnění,

– k příspěvkům je dobré dát 13–15 hashtagů, které se vážou k obrázku, ideální je hashtagy kombinovat s textem.

 

Filip Podstavec představil studii, jak se e-shopům v ČR dařilo v roce 2019 v SEO. Přišel s tím, na jaké věci nezapomínat při redesignu e-shopů, protože právě při nich často dochází k chybám, které se týkají rewrite a změn URL adres. Zároveň ukázal případovou studii, kde e-shop zapracoval detailně na blogu, dal si práci s popisky produktů, prolinkováním produktů a článků na blogu, prolinkováním kategorií a článků na blogu a jak moc to tento e-shop posunulo v organickém vyhledávání nahoru.

 

Petr Boroš nám ukázal studii, jak vrátili objednané zboží zpátky do 30 e-shopů, na základě toho uveřejnil, jak moc je pro zákazníky dobré, když mají například prodlouženou dobu na vrácení zboží na 30 dní, nebo že je výhodné, když zákazník dostane k objednávce něco navíc – dárek, poukaz na slevu… Také, kolik práce provozovateli e-shopu ušetří, když je v patičce e-shopu odkaz na stránku s postupem, jak zboží vrátit. Zákazníci ocení, když je hrazená doprava při vracení zboží, zvyšuje to i proklientskou spokojenost. Zejména pokud je ještě doba refundace krátká, zákazníci pak i v případě reklamace hodnotí e-shop kladně, bývají spokojení a vracejí se.

 

Kluci z Makevision zase prozradili, proč a jak porozumět zákazníkům e-shopu. Jaké využít metody výzkumu, a jak hodnotné, zejména pro menší e-shopy, jsou osobní rozhovory či dotazníky se zákazníky.

 

Jenda Perla si připravil přednášku s názvem Konec e-shopů v Čechách a kam e-shopy směřují. Podle jeho výzkumu 7 milionů lidí v ČR nakoupí něco online alespoň 1× do roka. Podle čísel malé e-shopy stále žijí, ale velké e-shopy ovládají trh – každý větší e-shop plánuje přerod v marketplace, jakési online tržiště.

 

Jan Kvasnička zase přišel se strategickým plánováním e-shopu, správným řízení marketingu a s tím, že e-shop může mít sebelepší UX, ale bez definice cílů a marketingového plánu to nestačí. A co si budeme povídat, většině e-shopů správně nastavené cíle a strategie značky opravdu chybí.

 

Radek Hrachovec nám sdělil, že e-shopy v ČR často nemají věrnostní programy, netuší, kolik procent zákazníků u nich na e-shopu nakupuje opakovaně a nepracují s nimi. Častým důvodem je to, že nevědí, na co zákazníky do věrnostních programů lákat a když už věrnostní program mají, často nikde nekomunikují jeho výhody.

 

O co nejvíce nově nabytých informací se budeme snažit obohatit vás, naše klienty, a ve spolupráci s vámi je uvést do praxe.

PS: Trendem je momentálně ekologie a recy věci. Takže do eshopů se často objednávají již jednou použité papírové krabice, čím dál více e-shopů také používá papírové pásky, které je možno případně potom recyklovat s krabicí. A trendem je celkově prodávat už použité či rozbalené zboží. Ukázkou je třeba zabag nebo eshop odkarla.cz.

 

Studie a zajímavé články najdete na Reshoper Datablog.

 

 

Reshoper 2020

Padli jsme Vám do oka?
přijďte k nám na  a nezávaznou schůzku.