Tvoříme e-shopy
Novinky

Ovečkárna patří mezi 50 nejrychleji rostoucí firmy v Evropě

30. 09. 2021 4 minuty Zákazníci

Blíží se Vánoce a Ovečkárna má už na začátku listopadu nakročeno ke splnění svého cíle, kterým je tržba 200 miliónů korun za rok 2021. Jak uvedla společnost Deloitte, Ovečkárně vyrostly za poslední 3 roky tržby o 510 % a dostala se tak do žebříčku 50 nejrychleji rostoucích firem ve střední Evropě. Ovečkárně se plní sen každého e-shopaře, za tím vším je ale tvrdá práce.

Sdílet



Ovečkárna patří mezi 50 nejrychleji rostoucí firmy v Evropě

JAK TO VŠECHNO ZAČALO

Na konci roku 2017 Martin Bernátek dostal výpověď od dosavadního dodavatele e-shopového řešení. Slovo dalo slovo a zlínský princ se ocitl mezi horaly. Co ho přimělo svěřit své živobytí firmě z hor a ne z velkoměsta? Termín a cena. Ano, nečekejte nic prozaického. Zkrátka se s naším šéfem vsadil o papuče, že dodržíme termín a do 3 měsíců bude e-shop připraven ke spuštění. V té době Ovečkárna měla 13 milionů obrat a 5 zaměstnanců. Termín jsme splnili s několika denním předstihem a někteří z nás v papučích chodí ještě dnes.

 

CO STOJÍ ZA ÚSPĚCHEM ZLÍNSKÉ FIRMY?

Jak říká Martin Bernátek, majitel Ovečkárny, aby byl e-shop úšpěšný, musí perfektně sednout 3 věci – produkt, e-shopové řešení a marketing. Ovčí vlna je evidentně huňaté zlato, což dokazuje i limitovaná edice zimních bot. Ovečkárna spojila síly s výrobcem obuvi Prestige a vznikly boty, které si během měsíce oblíbili Češi napříč generacemi. E-shopové řešení roste s klientem a díky marketingu Ovečkárnu milují všichni (nejen naše babičky). Zaměřme se teď ale jen na jednu z věcí a tou je e-shop, naše parketa.

 

E-SHOP ZA 90 DNÍ

Všechno zlé je vždy k něčemu dobré. Díky tomu, že byla Ovečkárna tlačena předchozím dodavatelem k rychlému přechodu, nechal Martin Bernátek většinu věcí na nás a společně jsme se zaměřili na podstatné věci. Ovečkárna získala za 90 dní nový originální design, rychlý frontend a platformu, na které může růst bez omezení. Žádné složité vychytávky, zkrátka rychle přestěhovat firmu do nového a zajistit zákazníkovi pohodlný nákup.

Vychytávky a pokročilé funkce přišly až s prvním redesignem, do kterého jsme se pustili po roce fungování. Klient si osahal naše řešení, zjistil, co je potřeba vylepšit a co dává smysl pro zákazníky i zaměstnance. Redesign se dělal na základě analýzy a uživatelského výzkumu a ne na základě, co se komu kde líbí.  Na zimu byl připraven a u zákazníků sklidil úspěch. Letos o prázdninách jsme e-shop Ovečkárny posunuli 2. redesignem zase o kus dál.

 

OVEČKÁRNA UČÍ E-SHOPAŘE, JAK POSTUPOVAT

Postup Ovečkárny dává smysl všem odborníkům z oblasti e-commerce. Pokud se teda chcete něco naučit od těch nejlepších, začněte tím, že přechod na nové řešení pojmete formou sprintu, získáte nový e-shop za 90 dní.
Pokročilé funkce chtějte až na základě zkušeností administrátorů a uživatelské analýzy s novým řešením. E-shop nejlépe posunete pomocí redesignu, na který si vyhradíte čas třeba v okurkové sezóně. My vám na redesign vždy alokujeme tým odborníků a budeme se vám věnovat naplno. Právě i díky tomuto postupu je Ovečkárna schopná kontinuálně růst a expandovat do zahraničí.

CO PŘINESL 2. REDESIGN?

První redesign proběhl v létě 2019, rok po spuštění nového shopu. O posunu jsme vás informovali v referencích. 
Druhý redesign odstartoval na začátku prázdnin 2021 a přinesl změny v grafice i v napojení.

 

Nový design

Design e-shopu neprošel dramatickou změnou, nechtěli jsme, aby se uživatelé, kteří Ovečkárnu dobře znají, cítili zmateně. Šlo hlavně o modernizaci a přípravu na rozšíření o nový sortiment.
Největší změnou prošel blog. Změnili jsme uspořádání článků a vyzdvihli poslední přidaný článek. Změnou, kterou uživatelé uvítají, prošel i katalog a detail produktu.

Detail katalogu

Při opakovaném nákupu zákazníci nyní ocení možnost rychlého nákupu přímo z katalogu.
Změna posazení filtrů a zvýraznění prvního top produktu má za cíl zlepšit přehlednost a orientaci zákazníka.

Detail produktu před a po

Na detailu produktu se odehrálo nejvíce změn, všechny usnadňují zákazníkům rozhodnutí, zda je pro ně produkt vhodný. Změnili jsme galerii fotek nově s podporou videí. První čtyři fotografie produktu jsme netradičně, ale přehledně poskládali vedle sebe do čtverce. Mnohem víc se na detailu produktu hraje s ikonkami, které výstižně upozorňují na benefity produktu a ovčí vlny.
Zhodnoťte sami, zda se změna detailu produktu povedla.

 

před

po

Nové funkce a napojení

S objednávkami roste počet zákazníků, kteří potřebují poradit, proto se žádný e-shop neobejde bez zákaznické podpory. Ovečkárna má opravdu jeden z nejlepších servisů a nově jim práci usnadňuje Daktela. Jeden z nejmodernějších multikanálových systémů pro zákaznickou péči, který jsme napojili na wpjshop. Zaměstnanci, kteří pečují o zákazníky Ovečkárny, mají přehled nejen o objednávkách, ale také předchozí komunikaci. Daktela spojuje všechny komunikační kanály, jako jsou telefon, e-mail SMS, chatbot nebo sociální sítě.

Už při přechodu jsme Ovečkárnu napojovali na ekonomický systém Pohoda, během druhého redesignu jsme propojení posunuli ještě o kousek dál. Objednávky do Pohody propisujeme okamžitě. Práci velmi usandnila aktualizace objednávky na jedno kliknutí. Zákaznické oddělení spravuje objednávky z e-shopu, přičemž Pohoda zůstala směrodatná a faktury odchází z ní.

Ovečkárna je v 5 jazycích, abychom urychlili načítání e-shopu, nasadili jsme CDN. E-shop si nyní vybírá geograficky nejbližší uzel sítě. Obrázky a videa se tak načítají přímo z dané země.

 

A CO Z TOHO VYPLÝVÁ?

Nejsme vlci z hor, kteří ulovili beránka, jsme spíš pasáčci ovcí. Dokážeme dát klientovi bezpečné zázemí pro jeho firmu, díky kterému může růst. Všechno chce svůj čas. Funkce a možnosti nového řešení musíte nejdřív poznat a dobře se s ním naučit. Ovečkárna má silný tým lidí, kteří nám každý den ukazují, že s wpjshopem pracují rychle a efektivně. Až na základě zkušeností se systémem začínají přicházet vylepšení na míru. Takže pokud přemýšlíte o změněně, udělejte první krok. Přejděte na nové e-shopové řešení, které vás nebude omezovat a naopak vás v rozletu podpoří. Naučte se ho používat (každý systém je jiný) a pak teprve začněte e-shop vylepšovat dle potřeb zákazníků a administrátorů. I na horu musíte vyjít po krůčkách, které se nedají přeskočit. Namísto vymýšlení toho nejnejnejdokonalejšího e-shopu hned v začátku se zaměřte na první kroky a vylepšujte postupně, dělejte redesigny. Ovečkárna to tak dělá, a proto se s jejich týmem perfektně spolupracuje. Společně posunujeme e-shop k lepším výsledkům.