Proč přejít z Prestashopu na originální e-shop?

26. 06. 2020

 

Přechod z open-source řešení e-shopů (lidově zvané krabice) na originální e-shop s sebou nese spoustu otázek, obav a strachů. Klienti se bojí o svou „svobodu“, nechtějí ztratit data a očekávají, že je řešení na míru nákladné. Přitom originální e-shop díky efektivní administraci šetří čas a v konečném důsledku i peníze. Uživatelský zážitek slibuje originální design s osvědčenými UX prvky.
Víme, že přechod je velkým krokem do neznáma, a proto jsem se zeptali našeho klienta, prodejce kočárků, jak se s přechodem popasoval.

Jaký byl přechod z open-source na originální e-shop pro iMrňous.cz?

Na začátku roku 2019 nás iMrňous oslovil ohledně marketingu a obecném rozšíření povědomí o značce se zvýšením objednávek na e-shopu od Prestashopu. Obchod více stagnoval, než prosperoval, a měl minimální tržby přes Facebook a Instagram. První měsíce jsme strávili hledáním chyb v kódech a kampaních. Nasadili jsme Google Analytics a Google Tag Manager. Následně se nám dařilo tržby zvedat především díky obsahu a reklamám na FB a IG. Prestashop nám ale úsilí mařil nejen blokováním kampaní, ale i špatnou responzivitou. Změna paltformy byla pro růst rozhodující, a tak jsme se po roční spolupráci pustili do tvorby nového e-shopu.
Využili jsme návštěvy Miroslava Kováče a Jakuba Špillera, majitelů e-shopu iMrňous.cz, kteří za námi do Vrchlabí přijeli z Ostravy kvůli tvorbě komunikačního manuálu, a zeptali jsme se jich, jak prožívali rozhodující změnu. Jak si nás prověřili, než jsme si plácli na tvorbu e-shopu? 

 

Proč jste si vybrali zrovna wpj?

Protože jsme dostali perfektní reference od pana Lasoty z e-shopu pradlo-elegant.cz. Původně to bylo ohledně marketingu, tvorba e-shopu po naší spokojenosti s marketingem přirozeně následovala.

 

Měli jste z něčeho obavy, než jste oslovili wpj, aby vám udělali e-shop?

Dříve jsme utratili hodně peněz a času, vyzkoušeli spoustu agentur i freelancerů, a vždy pohořeli a nebyli spokojení. Pak jsme vás našli a protože pan Jebavý nám řekl, že žádný klient, kterého ve wpj mají, by neřekl půl špatného slova. Jeho tvrzení na nás působilo dost sebevědomě, tak jsme si dali tu práci a 19 klientů wpj obvolali. Všichni do jednoho nám potvrdili kvalitu služeb a zdůrazňovali lidský přístup, což nám bylo moc sympatické a můžeme to za dobu, co spolupracujeme, jen potvrdit
Díky otevřenosti marketingu wpj jsme sami postupně přicházeli na to, jaké výhody nám e-shop na míru přinese.

 

Jak podle vás proběhla tvorba eshopu?

Přesně podle domluvy. Proběhlo i dost nadstandardních věcí, ve kterých nám wpj vyšlo vstříc. Ocenili jsme přístup paní Medové, která nás provedla tvorbou e-shopu od návrhu až po spuštění.
Rád bych ještě vyzdvihl, že jsme měli nestandardní požadavek, který nám jinde neumožnili. Chtěli jsme začít pracovat v administraci e-shopu ještě před vytvořením návrhu a spuštěním beta verze. Což pro wpj nebyl problém. Od první chvíle jsme mohli vkládat produkty a upravovat další věci na e-shopu. Moc nám to pomohlo, byli jsme připraveni dopředu, a bylo to super.

 

Jste spokojeni s výsledkem?

Ano. Převod dat proběhl v pořádku, nic se neztratilo. Ušetřili jste nám práci. E-shop a skladový systém nám šetří čas. Oproti open-source řešení je to obrovský posun kupředu. Vůbec se nebylo čeho bát. Máme na e-shop pěkné reference od zákazníků, od přátel i od rodiny. Jsme fakt spokojení.

 

Doporučili byste wpj dalším zákazníkům? Proč?

Od začátku vše probíhalo hladce, komunikace byla perfektní, taky ochota a vstřícnost. Nejvíce oceňujeme individuální a lidský přístup.
Nám to sedí lidsky. Lidé, se kterými to řešíme, způsob, kterým to funguje. Tržby se zvedly o stovky procent. Všechny cíle, které jsme nastavili, společně plníme. Jsme moc spokojení, a proto bychom wpj určitě doporučili dál. 

 

Napadá vás ještě něco, co byste chtěli dodat?

Byli jsme zvědaví, byl to krok do neznáma, ale neměli jsme se vůbec čeho bát. Jsme v nejlepších rukou, vše proběhlo a stále probíhá skvěle. Konečně se můžeme soustředit na další důležité věci, rozšířit sortiment, budovat značku a zlepšovat naše služby.

 

Před a po

Before After

My si důvěry našich klientů velmi vážíme. Společně pracujeme na věcech, které dávají smysl a pouštíme se do nových výzev. Jak se změna iMrňous.cz povedla, posuďte sami.