5 nejlepších myšlenek z WebExpo 2019

26. 09. 2019

1. Mysleme na uživatele.

Stokrát opakovaná pravda, která je potřeba opakovat znovu a znovu. Proč by nás jinak aplikace pro rezervaci autobusových a vlakových spojení nutily zadávat polohu, i když chytré telefony moc dobře vědí, kde jsme, a vývojáři aplikací zase ví, že nejčastěji hledáme spoj z místa, na kterém se nacházíme? Proč má neustále rostoucí skupina uživatelů ve vyšším věku problém s čitelností na webu? Proč se dozvídáme až po odeslání formuláře, že námi zadané heslo není dostatečně silné? Odpověď je jednoduchá, tvůrci nemysleli na uživatele. I když vždy existují možnosti, jak uživateli zpříjemnit cestu, jsme rádi, že v našem případě u většiny zmiňovaných problémů nemůže nikdo zakřičet: „Vinen!”  Slibujeme, že budeme vždy myslet na uživatele, a ačkoli to zadavetel neuslyší rád, řekneme mu, že web netvoříme pro něj, ale pro uživatele.

Tématu se ve svých prezentacích věnovali například Jan Šrůtek a Christian Barnett (The love and hate of brand and design), Jan Junek (Beyond aesthetics: Why do ugly websites work?) nebo Inna Kerzman (How to win the hearts of your new users)

2. Responzivní neznamená vždy to samé jako optimalizovaný pro telefon.

Věnujte čas optimalizaci mobilních webů s ohledem na potřeby uživatelů a zbavte se invazivních bannerů nutících je do instalace nativních aplikací, které jsou drahé na vývoj, údržbu i distribuci k uživatelům.

Téma ve své přednášce The web strikes back! Transforming users needs into a highly performant mobile web skvěle pokryli Luky Primadani a Matteo Maronati z Flixbus.

3. Nejlepší nápady nepochází z jedné nebo druhé hlavy, ale z prostoru mezi nimi.

A úkolem dobrého leadera je vytvářet prostor, ve kterém mezi členy teamu ke generování a společnému ladění myšlenek dochází. Předcházejte průběžně nedorozuměním při poradách a podpořte rozvíjení existujících nápadů pomocí zaznamenávání myšlenek na tabuli, dopřejte účastníkům občerstvení (jejich mozky budou energii potřebovat!), zapojte členy týmu do dalších kroků – rozdělte si jasně role a zodpovědnosti… A veďte ostatní k tomu, aby tyto návyky převzali.

Když tyto relativně jednoduché techniky dokázaly pomoci 400členému týmu spojujících se Autodesk a PlanGrid, inspirujme se jejich zkušeností a zkusme si také zpříjemnit práci a tvorbu.

Přednáška Facilitative leadership: Guiding teams to success Alissy Briggs z Autodesk byla skvělou inspirací.

4. Při tvorbě nového projektu myslete jako první na rychlost a použitelnost.

Vzhled je třešnička na dortu. Low-end telefony jsou 12× pomalejší než nové iPhony, ale i na nich musí web běžet.
Téma ve své přednášce New adventures in Front-end, 2019 edition detailně představil spoluzakladatel Smashing Magazine Vitaly Friedman.

5. Co se týče SEO, nejdůležitější je obsah.

Jakmile ho máte zmáknutý, přichází na řadu další technické náležitosti, krásně shrnuté v přednášce Technical SEO and modern Javascript web apps od Martina Splitta z Googlu. Rádi jsme zjistili, že většinou jeho doporučení se ve wpj už nyní řídíme.

Co nás ne Webexpu pobavilo?

How to Bullsh*t Your Way to Number 1

Build for real: Pojízdné Bugatti Chiron z Lega made in Kladno

 

Galerie z naší výpravy :)

Padli jsme Vám do oka?
přijďte k nám na  a nezávaznou schůzku.