Manufaktura a Ovečkárna slaví úspěch na WebTop100 a Internet Effectiveness Awards!
06. 12. 2024 4 minut
01. 08. 2023 8 minut
Mít jakoukoliv výhodu ve vysoce konkurenčním e-commerce prostředí je něco, co chce každý e-shopař. Tak proč se málokterý zaměří na mobilní zobrazení e-shopu, když to přináší především benefity?
Globální trend je neúprosný. 92 % všech uživatelů internetu přistupuje někdy na internet z mobilního zařízení a 55 % návštěvnosti webů dnes pochází právě z mobilních zařízení. Od roku 2015 se návštěvnost z mobilních zařízení na globální úrovni zvýšila o 75 % a v České republice podíl v posledních letech také postupně stoupá. Bude rok 2023 průlomový a poměr v ČR se dlouhodobě změní ve prospěch mobilních telefonů?
Zvyšující se nárůst návštěv z mobilního zařízení je třeba vzít v potaz při přípravě designu e-shopu. Aktuálním trendem je začínat grafiku takzvaně mobile-first. Tento postup může působit neobvykle a sami se setkáváme s tím, že klienti řeší primárně zobrazení webu na desktopu a mobilní zobrazení pro ně nemá příliš velkou váhu. I když počet návštěv z mobilu stále stoupá a trend mobile-first za nás dává smysl, určitě bychom desktop a další zařízení neodsunuli hned na druhou kolej. Konverzní poměr na mobilních zařízení u našich e-shopů narostl za poslední 3 roky průměrně o 0,60 % a počet návštěv z mobilů se zvýšil průměrně o 63,5 %.
Design zaměřený od začátku na mobily často vede k jednodušším a srozumitelnějším návrhům. Při vytváření může být komplikovanější navrhnout věci tak, aby fungovaly skvěle na počítači a až poté prototyp včetně zachování funkčnosti a kreativních prvků převést na mobil. Při postupu desktop-first se u mobilního zobrazení často musí ustupovat, zjednodušovat proces, soustředit se na prvky, které na desktopu uživatelé často přehlédnou a zároveň dbát na to, aby prvků nebyla přemíra. Pokud si připravíte mobilní zobrazení jako první a funguje vše jak má, máte vyhráno. Desktop už jen upravíte podle správného layoutu s rozšířením o kreativní prvky.
Co se na první pohled může zdát jako stejná věc, pouze s rozdílným pojmenováním, je v realitě dost odlišná cesta. Řešení pro mobily bývá obvykle ve formě vlastní aplikace a nebo unikátní domény, která je optimalizovaná se záměrem zobrazení pouze u mobilů. Toto řešení je často pro velké hráče na trhu, jelikož je časově a hlavně i finančně náročné jak na vytvoření, tak i na následnou správu. Naopak jednodušší a efektivnější volbou je zaměřit se na propracovaný responzivní design. Ten nabízí snadnou správu obsahu pro všechny zobrazení na jednom místě a na jedné doméně. E-shop si tak zachovává funkčnost i estetiku zároveň.
Chcete se i Vy více změřit na mobilní zobrazení a skvělou responzivitu Vašeho e-shopu? Pusťte se s námi do redesignu stávajícího řešení! Do konce sprna si můžete dohodnout nezávaznou konzultaci s naším Design project managerem Márou na zachar@wpj.cz.