Manufaktura a Ovečkárna slaví úspěch na WebTop100 a Internet Effectiveness Awards!
06. 12. 2024 4 minut
01. 06. 2023 7 minut Aktuálně
Měření dat na Vašem e-shopu čeká zásadní a dlouho očekávaná změna. Od 1. 7. 2023 přestanou do vašeho účtu (Google) Universal Analytics chodit data a veškeré měření návštěvnosti, transakcí a dalších dat napojených na tuto službu skončí. Není to ale ani tak konec, jako spíš nový začátek. Google totiž již před rokem představil novou verzi této služby nazvanou Google Analytics 4 (zkráceně GA4), která by měla původní nástroj do značné míry nahradit a posunout.
Pokud do 1. července neuděláte nic, Google vám automaticky vytvoří novou GA4 property, která by údajně měla vycházet z nastavení Vašich původních Universal Analytics. Tuto možnost přechodu ale nedoporučujeme. Nad nastavením GA4 nebudete mít plnou kontrolu a vzhledem k tomu, že mají jiný model pro měření dat, může být výsledné měření zkreslené nebo úplně bez dat. Vy tak přijdete o cenné údaje, které byste mohli využít nejen pro své marketingové aktivity. Proto doporučujeme založit vlastní GA4 property a postupně je nastavit tak, aby měření sedělo vašemu eshopu.
Pokud si nejste jistí, že GA4 zvládnete nastavit správně, obraťte se na naše analytické oddělení v Ústí nad Labem. Naši vývojáři a analytici se na tuto situaci dlouho připravovali. Nové GA4 umíme nastavit a přizpůsobit Vašim potřebám, včetně customizovaných reportů. Naši klienti mohou navíc těžit z úplně nové datové vrstvy, díky které měříme i další data, která jiné e-shopy změřit nedokáží. Implementaci GA4 řešíme přes Google Tag Manager, kam zvládneme přesunout i Vaše další marketingové a měřící nástroje a využít pro ně potenciálu naší datové vrstvy.
To nejdůležitější jsme si řekli a nyní se pojďme na celou problematiku podívat podrobněji. Ohledně GA4 máte 4 možnosti:
V tomto případě Vám stačí napsat e-mail na analytika@wpj.cz s informací, že chcete pomoci s nastavením GA4. My se o to postaráme.
Jak jsme psali výše, Google Vám sám vytvoří GA4, přebere si nastavení z GA3 a nějak to bude měřit. Nikdo ale přesně neví co a jak. Dá se dost dobře předpokládat, že to bude měřit špatně a rozhodovat cokoli na základě dat změřených tímto způsobem bude asi jako stavět dům od oka. Pravděpodobně skončíte se dveřmi u stropu, kam nevedou ani schody.
Založíte si GA4 property, následně vezmete GA4 measurement ID, které je ve formátu G-123456789, a vložíte ho do administrace wpjshopu. V tomto případě budete mít kontrolu nad tím, jak jste si GA4 nastavili a také nad tím, co za data do GA4 putuje. Pokud se nechystáte věnovat moc času marketingu a v analytics potřebujete mít hlavně údaje jako kolik lidí u Vás na e-shopu nakoupilo a z jaký zdrojů návštěv přišli, tak je tato možnost to správné řešení pro Vás.
Tato možnost Vám umožní využít nejvíce z analytického potenciálu wpj shopu, ale je samozřejmě důležité to pak umět přetavit ve výsledky. Zjednodušeně řečeno je tato možnost vhodná pro všechny, kdo si platí marketingové agentury nebo investují desítky tisíc měsíčně do marketingu. V porovnání s předchozím řešením je o něco nákladnější, ale můžete vedle transakcí měřit další e-commerce události i Vámi definované události na míru.
Událost | Spustit když |
---|---|
add_payment_info | uživatel zadá své platební údaje |
add_shipping_info | uživatel zadá své doručovací údaje |
add_to_cart | uživatel přidá položky do košíku |
add_to_wishlist | uživatel přidá položky do seznamu přání |
begin_checkout | uživatel přejde k dokončení nákupu |
generate_lead | uživatel odešle formulář nebo žádost o informace |
purchase | uživatel dokončí nákup |
remove_from_cart | uživatel odstraní položky z košíku |
select_item | uživatel vybere položku v seznamu |
select_promotion | uživatel vybere promoakci |
view_cart | si uživatel zobrazí košík |
view_item | si uživatel zobrazí položku |
view_item_list | si uživatel zobrazí seznam položek/nabídek |
view_promotion | si uživatel zobrazí promoakci |
Mate Vás, že jste si GA4 už nastavili, ale Google Vás stále upozorňuje na to, abyste to udělali? Nás bohužel také, ale nedá se s tím nic dělat. Pokud jste si už GA4 nastavili, tak je to v pořádku a tato upozornění od Googlu můžete ignorovat. S blížícím se koncem Universal Analytics jich bude pravděpodobně ještě více, ale není potřeba upozornění řešit.
Pokud si nejste jisti, jestli máte GA4 správně nastavené nebo jaká forma nastavení by pro Vás byla vhodná, obraťte se na naše analytické oddělení. Napište svůj dotaz na e-mail analytika@wpj.cz a my se s Vámi spojíme a poradíme. Pokud se budete chtít s tímto novým nástrojem lépe seznámit, přihlaste se do některého z našich GA4 školení. Další školení bude probíhat online 15. června 2023 od 12 do 16 hodin. Přihlaste se na školení!