Tvoříme e-shopy
Novinky

Rock Point - Dovršení více jak rok trvající spolupráce

16. 05. 2023 6 minut Zákazníci

Pohyb v přírodě, posouvání vlastních možností a dobrodružství to spojilo v roce 1997 několik nadšenců, kteří založili svůj první obchod s outdoorovým vybavením. Po 25 letech na trhu je Rock Point expertem v oboru a svým zákazníkům poskytují profesionální poradenství online na e-shopu, ale i offline na všech svých 44 prodejnách po celé ČR. Nový e-shop je vyvrcholením více jak rok trvající spolupráce na tvorbě e-shopů pro Rock Point a.s., mezi které patří Rafiki.cz, Hannah.cz, Keenfootwear.cz a Rockpoint.cz a to hned v několika jazykových mutacích.

Sdílet



Rock Point - Dovršení více jak rok trvající spolupráce

POŽADAVKY NA GRAFIKU

Při přípravě návrhu e-shopu jsme nejvíce pracovali s konkrétními požadavky klienta. Cílem bylo vytvořit e-shop, kde zákazník získá pocit důvěry a odbornosti, stejně jako by měl na jedné z prodejen. Toho jsme dosáhli pomocí rádce výběrem, pohodlného filtrování a nebo možností se kdykoli obrátit na odborníka z Rock Pointu. Graficky navazujeme na současný a známý vizuál Rock Pointu. Imagové fotky outdoorových aktivit, typickou oranžovou barvu a siluetu hor jsme současně doplnili o několik inovací, které se nově promítly i do vizuálů newsletterů, příspěvků na sociálních sítích a nebo šablon bannerů.

NETRADIČNÍ A NOVÉ MOBILNÍ ZOBRAZENÍ

Velký důraz se od začátku spolupráce kladl na mobilní verzi e-shopu, kde jsme zvolili zcela inovativní přístup. Novinkou je unikátní umístění lišty ve spodní části displeje. Zákazník má tak proklik do menu, vyhledávání, proklik do oblíbených produktů, účtu, ale také do košíku stále “po ruce”, což mu poskytuje rychlejší a snazší orientaci na e-shopu. Samotné mobilní zobrazení menu, filtrování, ale i košíku dostaly velkou péči a nový vzhled. Při návrhu grafiky jsme nezanedbali ani zobrazení pro desktop. Celý návrh e-shopu obsahoval 60 stránek, ze který bylo 20 pro mobilní zařízení. 

CESTA K POHODLNÉMU NÁKUPU

Dalším požadavkem klienta byl bezchybný a snadný průchod e-shopem a nákupním procesem, který povede ke konverzím. Zjednodušení výběru zboží jsme započali u filtrování dostupnosti sortimentu dle vybrané prodejny, kterou si zákazník může vybrat na katalogu. Stejně jako u e-shopu keenfootwear.cz jsme i na rockpoint.cz přidali filtrování obuvi podle použité technologie a aktivity, na kterou zákazník boty potřebuje. Nechybí zde převodník velikostí obuvi, který najdeme jak na katalogu, tak i na detailu produktu. Důležitým prvkem byl také věrnostní program, jelikož Rock Point svým zákazníkům nabízí různé výhody a slevy, které jsme se snažili zvýraznit na homepage a na detailu produktu. 

NOVÝ MODUL REZERVACE A NAPOJENÍ

Naprostou novinkou na e-shopu je modul rezervace, který zákazníci začali využívat téměř okamžitě. Zboží je nově možné rezervovat na vybrané prodejně rovnou z detailu produktu, kde stačí vyplnit jméno, příjmení, telefon a e-mail, žádné zadávání kreditní karty není potřeba. Díky přímému propojení se 44 prodejnami a centrálním skladem je v momentě kliknutí na rezervaci požadované zboží opravdu skladem a nemůže se stát, že by proběhla rezervace zboží, které si před chvílí někdo koupil. Těsné napojení na prodejny se projevuje i v košíku, kde před odesláním objednávky v posledním kroku probíhá kontrola disponibility zboží. Kromě přechodu e-shopu probíhal zároveň upgrade novější verze IS SAP, na který je e-shop napojen. Administrace obsahu probíhá v adminu wpjshopu, který administrátorům díky předchozí spolupráci nebyl cizí. 

ZAPOJENÍ ANALYTICKÉHO ODDĚLENÍ WPJ

Správné fungování e-shopu a hlavně nové funkce si před spuštěním žádaly důkladné prověření. Když byl nový e-shop připravený na betě, proběhlo uživatelské testování, které mělo na starosti naše analytické oddělení v Ústí nad Labem. Spolu s klientem jsme vybrali testery z cílové skupiny a připravili pro ně scénáře, které obsahovaly celkem 15 úkolů. Ty měly ověřit funkčnost rezervací, orientaci ve struktuře e-shopu, průchodnost konverzní cesty, ale i celkový dojem z e-shopu. Díky testování jsme odhalili špatně viditelnou možnost rezervace, problém při vyhledávání produktů dle aktivit, nepochopení slevového programu, ale také problém při zjištění dostupnosti produktu na prodejně. Některé nedostatky totiž mohou zůstat skryté i pro nejzkušenější designery, avšak díky uživatelským testům se nikdy nedostanou na produkci. Výstupy z testování jsme ještě před spuštěním zapracovali, aby byly výsledky po spuštění e-shopu co nejlepší. 

MÁTE ZÁJEM O WPJSHOP?

Chcete nahlédnout do efektivní administrace wpjshopu a dozvědět se o dalších funkcích platformy? Kontaktujte nás, rádi vám pošleme demo e-shopu.