Nordbeans - Pražírna z Liberce s řešením pro B2B i B2C
28. 09. 2024 4 minuty
07. 12. 2022 7 minut Zákazníci
6 měsíců práce a 1 200 hodin, tolik času strávil náš tým při tvorbě nového řešení pro Pompo. Rodinná firma, která začala psát svůj příběh již v roce 1990, dnes nabízí svým zákazníkům různorodé zboží v nejvyšší kvalitě od více než 400 značek z Evropy, Ameriky i Asie. Hned od prvního kontaktu jsme věděli, že nový e-shop bude výzva. Utřídit tak velké množství produktů, zachovat přehlednost a zároveň vyřešit napojení na nejširší síť prodejen s hračkami v České republice, byl úkol, se kterým jsme se nikdy předtím nesetkali, ale i tak jsme se do toho pustili.
E-shop Pompo nabízí širokou škálu položek rozdělených do mnoha kategorií. Naším cílem bylo vytvořit podmínky pro snadný a rychlý výběr zboží ve vícero aspektech. Prvním z nich je dvouúrovňové menu, které drží přehledný tvar, i když nabízí spoustu položek. Vymysleli jsme také graficky zpracovaný výběr dárku, díky kterému zákazník nemusí vymýšlet, co má danému dítěti koupit, ale vybere pouze pohlaví dítěte, zadá věk a cenové rozpětí dárku a e-shop za něj vyfiltruje zboží splňující požadované faktory. Dalším aspektem je rychlý seznam hitů "Právě letí" na homepage, kde se v nabídce zobrazí aktuálně populární téma nebo kategorie mezi dětmi, což opět ulehčí výběr produktu.
Grafiku jsme začali vytvořením maskota Pompáčka, který díky své nové vizáži více přiblížil grafiku e-shopu dětskému sortimentu. Pompáčka můžeme najít napříč celým e-shopem, kde poukazuje na různé výhody jako je registrace do věrnostního klubu a nebo radí jak ušetřit. Celkový grafický návrh obsahoval rekordních 60 stranek, jelikož jsme se snažili nakreslit všechny důležité situace, které mohou na e-shopu nastat. Od různých možností skladovosti, přes rozdělení objednávky, až po vysvětlení rezervací na prodejně. To vše platí i pro mobilní zařízení, jelikož zobrazit tak široké množství produktů a kategorií přehledně a hlavně rychle, na telefonu nebo tabletu, byl nelehký úkol a žádal si důkladné propracování.
S velkým množstvím sortimentu souvisí i velké množství filtrování. Chvíli jsme přemýšleli, jak tak obsáhlé množství filtrů co nejlépe ukázat a zároveň zachovat jednoduchost a přehlednost. V každé kategorii tak zákazník vidí nejprve top 4 nejdůležitější filtry a po prokliku na všechny filtry se zobrazí boční lišta, ve které si zakliká další preferované vlastnosti.
Velká feature, na kterou jsme pyšní, je Moje prodejna. U žádného z našich e-shopů jsme nikdy předtím nepracovali s tak velkým množstvím prodejen s tak těsným propojením na e-shop, takže jsme museli od nuly vymyslet, jak velkou roli prodejnám dáme. Jelikož hodně zákazníků preferuje výběr zboží online a poté si ho vyzvedne na prodejně, věděli jsme, že tomu musíme jít naproti. V hlavičce e-shopu si zákazník vybere svou nejbližší prodejnu, díky čemu poté u každého produktu vidí, jestli je na dané prodejně dostupný. V detailu produktu je navíc přehled, zda se produkt dá koupit online a nebo, na kterých prodejnách je momentálně skladem.
Bez povšimnutí nezůstal ani účet zákazníka. Díky propracovanému věrnostnímu programu může zákazník využít výhod jak online, tak i offline na prodejně. Při každém nákupu se přičítají body do věrnostního konta, body lze proměnit na poukázky a účtenky se nahrávají při nákupu na prodejně rovnou do zákaznického účtu, kde je zákazník pak snadno kdykoli najde. Novinkou je také modul Rodina, kam si zákazník může nahrát informace o svých dětech a díky tomu získat 14 dní před jejich narozeninami poukaz na 10% slevu na celý nákup.
Ani napojení se neobešlo bez překážek. Původní řešení pracovalo separátně s jedním IS pro objednávky, s dalším IS pro pokladny na prodejnách, s redakčním systémem webu a i se zákaznickým systémem. Vše bylo oddělené a na první pohled velmi komplikované na propojení. Nakonec jsme navrhli řešení, jak systémy alespoň částečně zjednodušit. Náš e-shop je napojený na IS, ze kterého se zakládají produkty a zároveň do něho zapisujeme eshopové objednávky. Současně jsme napojení na druhý systém, který řeší prodejny, konkrétně jejich skladovosti a rezervace. Odstranili jsme tak zbylé dva systémy a redakční práci nyní řeší kompletně u nás v e-shopu, který jim zároveň řeší i zákaznický systém celého Pompa jak na e-shopu, tak i na prodejnách.
V průběhu projektu se vyskytla spousta problémů, jelikož jsme postupně odhalovali další a další zákoutí roky fungujícího systému. Všechny překážky jsme ale i díky skvělé spolupráci klienta vyřešili a posunuli celý e-shop na vyšší úroveň. Oproti původnímu řešení je nový e-shop nesrovnatelně rychlejší, přehlednější, proběhla optimalizace metrik Core Web Vitals a nabízí jak administrátorům, tak i zákazníkům, pohodlí při nákupu a při správě obsahu. Těšíme se na další spolupráci, kde budeme řešení společně zlepšovat a doplňovat o další funkce.
Chcete nahlédnout do efektivní administrace wpjshopu a dozvědět se o dalších funkcích platformy? Kontaktujte nás, rádi vám pošleme demo e-shopu.