Tvoříme e-shopy
Novinky

7 tipů pro rychlejší e-shop

11. 02. 2022 2 minut

Rychlost e-shopu je pro nás prioritou. Víme totiž, že rychlé načtení stránky na mobilu či desktopu rozhodne o tom, zda zákazník zůstane, nebo stránku okamžitě opustí. Rychlost má tím pádem veliký dopad na úspěšnost e-shopu. Co víc, když je e-shop dostatečně rychlý, bude v oblibě také u vyhledávačů a organická návštěvnost může růst. Proto jsme pro vás připravili 7 tipů, které zaručeně vedou k rychlejšímu e-shopu. Podívejte se, jestli je prostor pro zrychlení i vašeho e-shopu.

Sdílet



7 tipů pro rychlejší e-shop

1. OMEZTE POČET OBRÁZKŮ V BANNERU NA HOMEPAGE

Méně obrázků znamená menší datovou náročnost stránky a rychlejší načítání. Doporučujeme v banneru používat vždy nanejvýš 4 obrázky najednou. Studie ukazují, že většina návštěvníků stejně zaregistruje pouze první a druhý banner, dalších si už nevšímají.

2. NEZOBRAZUJTE PŘÍLIŠ MNOHO PRODUKTŮ NA STRÁNCE

Ideální počet produktů na jedné stránce v sekci se liší e-shop od e-shopu, v závislosti hlavně na sortimentu a grafice. Obecné doporučení je zobrazovat maximálně 40 produktů na stránce. Tento počet si můžete sami změnit v nastavení e-shopu. Dejte při tom pozor, aby toto číslo bylo dělitelné počty produktů na řádku ve všech responzivních variantách e-shopu (např. pokud máte na desktopu 4 produkty vedle sebe, na tabletu 3 a na mobilu 2, vhodná čísla jsou 12, 24, 36 nebo 48).

3. OMEZTE POČET VLOŽENÝCH VIDEÍ

Náš editor obsahu vám umožňuje jednoduše vkládat videa na stránku. Dávejte ale pozor, abyste jich na jedné stránce neměli příliš. Víc než 2 videa na jedné stránce můžou být pro návštěvníky zatěžující. Každé video je datově náročné a zároveň může zpomalovat použití stránky - zejména na starších mobilních telefonech s nízkým výkonem. Videa vkládejte s rozumem jen tam, kde to je přínosné.

4. PROČISTĚTE SI GTM OD SKRIPTŮ, KTERÉ NEPOTŘEBUJETE

Výhoda Google Tag Manageru (česky Správce značek) je ta, že můžete na web vkládat různé marketingové nástroje bez zásahu vývojáře. To se ale může vymstít. Skripty se často stahují pomalu a jejich spouštění dokáže zpomalovat používání stránky. Občas vídáme v GTM zapomenuté skripty, které si naši klienti jednou vyzkoušeli a znova je už nepoužili, z GTM je ale neodstranili. Tyto skripty jsou naprosto zbytečné zpomalovače. Pokud máte aktivní měřící nástroje, ale jejich výstup pravidelně nevyhodnocujete, značku si v GTM vypněte.

5. DÁVEJTE POZOR NA TO, CO DO GTM VKLÁDÁTE

Vždy se s námi poraďte, než nasadíte přes GTM něco, co výrazně mění vzhled nebo chování e-shopu. Existují nástroje, které pod lákadlem „umělé inteligence a personifikace“ přidají na e-shop vlastní obsah a slibují obrovské návraty investic. Zpomalující dopad těchto nástrojů na rychlost webu ale nikde nezmiňují. Obecně se dá říct, že čím více skript upravuje vzhled nebo chování e-shopu, tím horší dopad má na rychlostní metriky. Pokud chcete podobné nástroje využívat, řekněte nám to. Může se stát, že funkcionalitu, kterou se snažíte nástrojem získat, má v sobě wpjshop už zabudovanou a pouze ji nemáte aktivovanou.

6. POUŽÍVEJTE OPTIMALIZOVANÉ OBRÁZKY

Všechny obrázky ve wpjshopu prochází základní optimalizací - zmenšením na požadovanou velikost a mírnou kompresí. Díky tomu lze nahrávat na e-shop velké originály a nemusíte se bát, že tím stránky zpomalíte. S optimalizací obrázků ale můžete jít ještě dál. Na požádání poskytujeme aktivaci CDN, která obrázky automaticky převádí do formátu webp, který dosahuje mnohem menší velikosti než jpeg při zachování stejné kvality. Chcete-li tuto optimalizaci zapnout, obraťte se na naši zákaznickou podporu.

7. CACHOVÁNÍ

Cache znamená uložení stránky do mezipaměti serveru, aby se při každém jejím načtení nemusela data vypočítávat znova. Základní cache nasazujeme na e-shopy automaticky. E-shopům s velkou návštěvností můžeme nabídnout tzv. fullpage cache, která cachuje nejnavštěvovanější stránky e-shopu kompletně. To zajišťuje rychlý chod e-shopu i při nadměrné zátěži a pomáhá to našim serverům obstát i při extrémních výkyvech návštěvnosti během akcí typu Black Friday. Pokud se bojíte velké návštěvnosti, ozvěte se naší zákaznické podpoře, ráda s vámi prodiskutuje možnost lepšího cachování i na vašem e-shopu.

CHCETE S OPTIMALIZACÍ RYCHLOSTI POMOCT?

Kontaktujte zákaznickou podporu wpj prostřednictvím Zákaznické sekce v administraci e-shopu nebo se obraťte přímo na Ondřeje Hrušku.