Pro malé i velké firmy je mobilní verze webu potřeba! Proč?

13. 06. 2017

 Na začátek pár dat od Google za rok 2016:

  • 4 z 5 lidí když během dne něco potřebují, tak vyhledávají na mobilu
  • 76% lidí, kteří něco hledají, tak ještě ten den navštíví kamennou prodejnu/pobočku v okolí
  • 58% v ČR už má chytrý telefon a aktivně ho používá
  • více než 50%  vyhledávání na internetu se odehraje během pracovní doby
  • 2 a více zařízení už má většina uživatelů (mobil, notebook, tablet, pevný stolní počítač)
  • 1/3 Čechů pravidelně nakupuje na mobilech.

A již v dubnu roku 2015 Google oznámil, že ve vyhledávacích výsledcích podpoří weby tzv. mobile-friendly, takže pokud chcete podpořit svou pozici ve vyhledávání, je na čase. V článcích na toto téma často narazíte na slovní spojení responzivní web. Co to vlastně je? To je web, který se přizpůsobí vzhledem i obsahem mobilním zařízením (tabletům i mobilům). Vypadá to třeba takhle:

 

Už na základě zmíněných výše zmíněných dat je jasné, že trend vyhledávání na mobilech sílí a jeho růst bude pokračovat v i následujících letech. Pokud firma nebo obchod nemá stránky přispůsobené pro mobilní zařízení, uživatelům se tam těžko nakupuje, složitě musí hledat otevírací dobu a nebo adresu prodejny. Dalším problémem bývá, že pokud chtějí zákazníci nakoupit v e-shopu, často má objednávkový proces mnoho kroků, je zdlouhavý a zdržuje. Opět podle dat Google až 40 % zákazníků z takovýchto e-shopů odchází, protože uživatelské prostředí není přizpůsobené mobilním zařízením.

Co se u webu hodnotí? 

  • přizpůsobivost mobilním zařízením
  • rychlost načítání webu
  • a bezpečnost pro zákazníky (adresa začíná https://)

 

Kde otestovat rychlost vašeho webu a použitelnost na mobilním zařízení? Přímo nástrojem od Google nebo tady.

 

Přemýšlíte, zda-li to všechno má smysl řešit? Podívejte se na statistiky návštěvnosti webů a e-shopů našich klientů, vybrali jsme je pro vás napříč obory.

 

 

 

Máte responzivní web? Pokud ne, je nejvyšší čas s tím něco udělat. 
Zavolejte nám do kanceláře na telefon 498 100 222 nebo napište wpj@wpj.cz, domluvíme si schůzku a probereme, jaké jsou možnosti.

Padli jsme Vám do oka?
přijďte k nám na  a nezávaznou schůzku.