Firmy.cz v novém

30. 01. 2014

Již 1. dubna 2014 spustí Seznam.cz novou verzi jedné ze svých stěžejních služeb pro podnikatele – Firmy.cz. Hlavní novinkou je možnost zveřejnění veškerých informací o firmě zcela zdarma včetně několika fotografií. Další zásadní změnou, po které dle slov Seznam.cz uživatelé placené verze „volají“ již dlouhou dobu,
je možnost rozložení plateb za firemní zápis do více částí v rámci jednoho kalendářního roku. V reálném provozu budou platby probíhat obdobným způsobem, jako úhrady kreditu za reklamu na Sklik.cz nebo Zbozi.cz, tedy v rámci seznam peněženky.

Jaká bude cena za nový firemní zápis?

Od obchodního zástupce Seznam.cz pravděpodobně uslyšíte následující větu: „Zlevnili jsme placenou verzi firemního zápisu až o 50%". Zda tomu tak skutečně je, popíšeme na konkrétním případě. Názor si udělejte sami.

Původní firemní zápis stál cca 7.000,- Kč na rok. Nově určujete maximální denní výši kreditu pro každou kategorii, ve které chcete, aby vás mohli nalézt potencionální zákazníci. Minimální výše denního kreditu pro jednu kategorii je 10,- Kč. Ročně tedy cca 3.650,- Kč. Pokud však nabízíte více služeb, popřípadě existuje více kategorií, v rámci kterých vás zákazníci vyhledávají (např. Pensiony Krkonoše / Ubytování Krkonoše), musíte pro každou takovou kategorii nastavit kampaň zvlášť s minimálním denním limitem 10,- Kč.

Na první pohled by se mohlo zdát, že již při výběru dvou kategorií je celková cena za rok o 300,- Kč vyšší, než tomu bylo doposud. V nové verzi firem.cz však skutečnou částku, kterou za den zaplatíte, určuje aukční systém. Díky aukci zaplatíte za přednostní zobrazení své firmy ve výpisu hledání maximálně o korunu více než vaše „nejbližší“ konkurence. Útratu kreditu můžete rozložit až mezi 20 kategorií.

Celkovou roční cenu za placený zápis tedy nelze předem vyčíslit, znáte pouze její maximální hodnotu. Výhoda je zde pro firmy nabízející své služby sezóně. Pro „nevyužitou“ část roku mohou kampaň zcela pozastavit (např. lyžařské školy atp.).

Řazení ve výpisu placených firemních zápisů v nové verzi

Podstatou řazení nového systému je již zmíněná aukce, ve které se zápisy řadí dle několika kritérií (pořadí níže znázorňuje také význam daného kritéria):

  1. relevance zápisu (nově se určuje především dle přiřazených kategorií, nikoliv dle klíčových slov v titulku nebo popisu firmy)
  2. vzdálenost provozovny vzhledem k aktuální poloze uživatele
  3. maximální denní limit v Kč nastavený pro kategorii, která je relevantní pro vyhledávací dotaz
  4. bonita účtu

Velkou změnou oproti původní verzi je nízká důležitost klíčových slov v titulku a popisu firmy. Největší váhu zde mají jednotlivé kategorie. Je cílem seznamu, aby lidé přiřadili k firmě co nejvíce kategorií a následně nastavili alespoň minimální denní útratu pro každou z nich?

V reálném provozu by dle slov zástupce Seznamu měla situace vypadat následovně:
Hledáte restauraci v Brně. V okolí do několika málo desítek metrů od vaší polohy je provozovna, která má svůj firemní zápis přiřazen ke kategorii „restaurace“. Jako první ve výpisu vyhledávání tedy uvidíte tuto firmu, protože splnila podmínky uvedené výše, tedy relevanci zápisu a vzdálenost od vaší polohy. Jakmile se však nalézáte více jak cca 100m od fyzické adresy hledané služby, přichází na řadu maximální výše denní útraty pro danou kategorii. Zde platí pravidlo, že se zobrazí první zápis, který má denní limit nastaven minimálně o jednu korunu výše než konkurence.

Význam v nových firmách zcela ztrácí bonita, kterou jste možná léta budovali ve staré verzi. V potaz bude brána pouze v případě, že by dle relevance, polohy
i ceny, aukční systém vyhodnotil dva zápisy jako rovnocenné. V tu chvíli by se jako první zobrazil zápis s lepší bonitou. Tato situace bude však velice vzácná.

Oblast zasažená vaším firemním zápisem

Chcete pomocí Firmy.cz prodávat služby po celé ČR? V nové verzi cílení na celou republiku nebude možné, nebo bude velice drahé. Velkou roli vždy hraje fyzická adresa vaší firmy, dle které se určuje oblast zobrazení zápisu na „placené“ pozici.

Jak je patrné z obrázků výše, i při maximální možné částce za den, která je v tuto chvíli pro wpj s.r.o. v kategorii „Webdesign a tvorba www stránek“ 281,- Kč, nezasáhneme ani zdaleka celou ČR. V našem případě nám chybí hlavně oblast Prahy. Cílit v rámci denního limitu není možno ani na konkrétní lokalitu.

Svou pozici vzhledem ke konkurenci lze snadno zjistit

ukázka nového rozharní Firmy.czPři nastavení maximálního denního limitu pro vybranou kategorii ihned vidíte svou pozici vůči konkurenci k aktuálnímu dni a také změnu pozice v případě navýšení částky pro den následující.

Nabídky pro aukční systém se uzavírají ve 23:59 a platí na následujících 24 hodin. Pokud vás někdo v dalším dni v nabídce předběhne, můžete se o této skutečnosti nechat automaticky informovat. Při navýšení limitu také na mapě ihned vidíte oblast zásahu firemního zápisu.

Bonusová akce v rámci spuštění nové verze

Pokud plánujete nové Firmy.cz aktivně využívat, doporučujeme využít zaváděcí akci pro nákup kreditu, která platí pro objednávky do 15. 3. 2014.
• 5.000,- Kč + 20%
• 10.000,- Kč + 25%
• 50.000,- Kč + 30%
• nad 100.000 Kč + 40%
Pozor si však dejte na skutečnost, že bonusová část kreditu musí být utracena do 30. 9. 2014!

Závěr

Mají nové funkce přinést více pohodlí pro uživatele, efektivněji využít vaše finance nebo si chce Seznam.cz jenom „namastit kapsu“? Odpověď získáme
až analýzou dat získaných z provozu ostré verze.

Pokud si nejste jisti, jak efektivně využít nové Firmy.cz nebo další možnosti online propagace pro vaše podnikání, kontaktujte nás. Společně nalezneme řešení, které Vám přivede zákazníky za rozumné náklady.

Padli jsme Vám do oka?
přijďte k nám na  a nezávaznou schůzku.